torsdag den 26. marts 2009

Til evig inspiration


Gamle bolig og indretnings blade og magasiner bliver aldrig smidt ud i det her hus, og man kan være heldig at falde over nye (gamle) eksemplarer på markederne. Det er altid en treat at hjembringe dem, hvadenten de er spritnye, gamle, byttede med veninder eller lånte på biblioteket, man glæder sig bare til at se fine billeder og lade sig inspirere til egne projekter. Det er lidt ligesom at surfe indretnings-blogge på nettet, men dem kan man ikke tage med i seng. Man får heller ikke belastet nakke/skulder/arm med musen, og det er jo også en klar fordelHar jeg virkelig set dette blad før, tænker man når man får set nogle af de gamle blade igennem. Med andre blade er det et dejligt gensyn. Faktisk kunne noget af indholdet være fra denne sæson selvom det har 20 år på bagen, men antik, klassisk og country stil er måske heller ikke noget, der ændrer sig radikalt over tid.

1 kommentar:

Rosmariini sagde ...

Hei, håper du kan lese min norsk, jeg kan forstå godt din danske blog, men kan ikke skrive dansk selv. Men hadde blogget ditt vært på talespråk hadde jeg nog fått mer problemer!! Kunne ikke la være å kommentere, fordi jeg opplever akkurat på samme måte gamle innrednings-, håndarbeids- og matbladene, også hageblad. Jeg elsker å se de om og om, de kan hvile mange år av og til (som du skønner så har jeg masse blad) og så kraver jeg de fram igjen. Jeg har sagt at de er ikke engangsartikler for meg, de er nesten som bibel (unnskyld meg!)noe man leser om og om og alltid finner nor nytt. Faktum er at jeg leser nok ikke mye bibel, men det hører ikke hit. Jeg liker din blogg ellers også, liker å gjenbruke saker, gjøre mye selv, og jeg har også kledd om helt fra bunnen tre gamle stoler. De ble ganske fine, synes jeg selv i alle fall. Må legge de i bloggen min en dag for å vise. Elsker også loppemarkeder. Og faktisk liker veldig godt Danmark også, spesielt København, men har reist litt ellers i landet også, og har en vennefamilie boende der. Velkommen på en gjenvisit til min blogg, dessverre er den på finsk, så du får nok ennå mer vanskeligheter å lese enn jeg. Skal tenke å begynne å legge noe på norsk eller engelsk, men har ikke fått gjort det ennå.Ønsker deg en riktig God Påske!
Hilsen Rosmariini.