lørdag den 13. marts 2010

Blonder, flæser og hyldeborter

I en genbrugsbutik, der aldrig før har haft åbent når jeg var i nærheden, fandt jeg hele 3 kurve fyldt med mellemværk, blonder, flæser og borter.





Det er egentlig kun på loppemarkeder, at jeg normalt er heldig med at finde så meget på een gang.





Så jeg var glad, og vil lige vise en lille smule af det. Samlere, elskere af disse fine, gamle håndarbejder, scrappere og andre "hobbyister" med kreativ sans vil være enig med mig i, at man ikke kan gå forbi det uden at købe det. Til rimelig pris, naturligvis!





Ofte er det genbrugsbutikker, der ligger lidt væk fra populære strøg og i små byer og forstæder, at man kan gøre sig nogle heldige køb. Det være sig gammelt linned, porcelæn, bestik og gamle håndtasker som jeg jo altid er på jagt efter.





I min butik/showroom hænger jeg det op hvor jeg kan komme til det, fordi det er så smukt at se på!!





Lampestativet er blevet svøbt i et gammelt blondegardin og passer flot til stemningen.


13 kommentarer:

Stubbetufsa sagde ...

Du hadde funnet mye lekkert!
De kan brukes som de er, eller de kan syes på noe som pynt, eller...
Lykke til!

Stubbetufsa sagde ...

Joda, du! Det er fiskeplassen i bygda vår, det åpne grillhuset er laget på dugnad av gamle småbåter!
Vi er stolte av plassen!
Du kan se hele på Etiketter: Fiskeplassen.
Den består av flere bygg og kai for handicappede!

Bossa sagde ...

Hei på deg. Mye nydelig her ja, Koselig å ta vare på det noen har brukt mange timer på å lage. Ha en fin helg. Klem :O)

Crinoline sagde ...

Hei,Helle.For noen vakre håndarbeider du har funnet.Jeg er nesten ikke på nettet om dagen.Min laptop er fortsatt tilreparsjon og vi holder fortsatt på med biblioteket.Nå maler jeg lister mens mannen min tørker støv av bøker,sorterer og setter dem på plass i hyllene.Alt tar mye mere tid enn man tror på forhånd. Ønsker deg en fin uke.Klem

Mitt hvite hus sagde ...

Slike blonder og små duker faller jeg ofr også,.. og disse var virkelig skjønne...

Masse jobb for de som har laget de..

Klem Kerstin

Josefine sagde ...

Heisan Helle!

Å så heldig du var... 3 kurver med mellomverk og blonder, høres ut som et evnetyr!!

Nydelig er de..

Så lurt å henge dem til pynt. De er altfor fin til å ligge bortgjemt! Må bare være en drøm å komme inn i din butikk..

Varme klemmer fra meg

Conny - Frøken Klara sagde ...

Hej Helle. Hold da op for nogle gode fund... Dem ville jeg også ha´ købt absolut.. Jeg må lige følge lidt med i hvilke andre fund du finder, så jeg rigtigt kan ærge mig :-).... Kram herfra

Rita sagde ...

Hi Helle,
your white vintage laces are soo beautiful. they'd look pretty at my place and I'd know exactly where to display them - my china cabinet wuold be one - as their beauty would definitely add that special touch one never tires of in a home.
warmely
rita

Elzie sagde ...

Åh vilka fina spetsar du hittat. Ska bli intressant att se vad du gör med dom.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram Elzie

AGENT 77 sagde ...

Hej Helle!
Tack för du kommenterat min rosa skåp, kul att du gilla de..oj så vackra spetsar du visar tänk vilket jobb att virka dessa..kram E

susan said so sagde ...

Th lace is lovely, but oh - what is the blue and white piece peeking from behind the shelves? it teases my eye!

xox,
Susan

Luminita sagde ...

Wat nice blog!
Super.

Hi,from Luminita.

Lissie sagde ...

For noen nydelige blonder!
Flott funn!

Godt nytt år til deg Helle! :)