tirsdag den 11. november 2008

Mærkevarer

Man skal passe på, når man sælger brugte mærkevarer. For man kan TRO man sælger en brugt mærkevare, men det kan så vise sig at være en brugt kopi.
Det var jeg ude for idag. Havde solgt en taske til en dame, som ikke mente den var ægte og derfor ville have pengene tilbage. Det fik hun naturligvis, og det havde hun fået under alle omstændigheder, fordi alle har 14 dages fortrydelsesret ved nethandler iflg. Forbrugerloven.

Det vil være nødvendigt fremover, at beskrive en vare mht. udseende, stand, mål og så videre, sådan som jeg altid mener, at jeg gør, men det vil også være nødvendigt ikke at kalde det "en xx-taske", for jeg kan ikke se forskel på om den er ægte eller ej. Der er helt sikkert nogle tegn på det, men det vil variere fra mærke til mærke, så reelt er det umuligt at bedømme for mig. Der kan gå år, før jeg igen støder på tilsvarende taske, min butik er jo ikke nogen xx-taske butik. Kopisterne er dygtige nu om dage, så jeg vil fremover holde mig til at beskrive, ikke at dømme.

Ingen kommentarer: